onsdag 22 september 2010

Riktigt rolig....

Nej, vad seriöst det har varit här inne ett tag nu! Jag blir alldeles trött. Fram för lite flams och trams kanske, eller?! Skulle helt klart behöva få ha lite roligt nu igen, jag har väl suttit i utvisningsbåset från roligheter länge nog nu? Eller har man livstidsstraff kanske? Trodde jag inte man hade i det här landet.

I det här inlägget kör vi på regeln att inget seriöst överhuvudtaget ska bli yttrat, då blir det rött kort direkt!

Jajamen, då ska vi hitta på något här då! Hm... det första jag tänker på är den fredagsfräckis av Gert Fylking jag hörde på Rix morron zoo i fredags... men oj då, det var visserligen sååå kul, men också politiskt och snuskigt... kolla upp den själva, ni som blev nyfikna.

Ja, just det det där var ju hysteriskt kul ja, nu ska vi se... fast jag kan ju inte berätta om workstuff här ja, jag menar kul grejer som t ex eleverna gör eller säger, eller för den delen mina komikerkollegor på jobbet...

Hm... Men, igår när min son... Nej, kanske ska jag inte hänga ut honom här, nepp det går ju inte.

Jaha, jag får väl skriva om något kul jag gjort eller sagt på sistone då! Nu ska vi se här... hm....

Jag vet att jag yttrade några riktigt roliga repliker om att jag var en slav här i huset, jag står till er tjänst dygnet runt, det är bara att önska på liksom, jag poppar upp som anden i flaskan eller något. Mhm.. ehrm..det var visst inte kul, bara tjatigt och bittert, oj då.

Men lite kul var jag väl kanske när jag frågade pojkarna på fotbollsträningen i går om de stod i en cirkuskö i stället för "passa-varandra-göra inlägg-mål"-kö? Nehej... det var bara sarkastiskt... ser det nu...

Smårolig var jag kanske när jag hämtade pappa från operation i går och entusiastiskt höll med honom om att det var väldigt bra att han klarade att gå ner för trappan utan smärta så snabbt inpå, men la till att det kanske var värre att gå uppåt? Han provade direkt.... Nehej, det var visst nästan elakt...

Jag tänkte i alla fall en rolig tanke när jag höll på med mina litteraturstudier i förrgår och gjorde analysen att jag själv var som diktaren Dante i Divina Commedia just nu, lider helvetets alla plågor och grillas i skärselden... Nehej, det var visst inte heller roligt! Helt enkelt patetiskt.

Det är visst inte så lätt att vara rolig just nu för mig, det är nog den analysen jag får göra. Frågan är ju varför?

Kram.

1 kommentar:

  1. Du kan vara lugn..jag känner dig. Du är rolig! Även om man har/gillar olika typer av humor så tror jag det är en väldigt viktig sak i livet.. att kunna le och skratta så det känns äkta i själen. Sen finns ju perioder då man känner sig vissen och det roliga känns långt borta, nära och kära som kan pigga upp en är skönt att ha då :) KRAM

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...