måndag 12 juli 2010

Rapport från en bloggledig...

Jag är fortfarande bloggledig! Hehe... Bara in här en sväng för att berätta att jag haft en helt UNDERBAR vecka på Gotland!

Sol, sol, sol har vi haft, och då är ju allt bara underbart och enkelt =). Vi har varit mycket på Kneippbyns bad- och sommarland, men även på stränder runtomkring. Desutom har vi tittat in i Visby några kvällar, lyssnat på Moneybrother (bra!) och på Mona Sahlin (Godkänt!), och ätit på restauranger och kollat in folkliv och kändisar (fast dottern var inte såå nöjd med vilka slags kändisar det var..."finns det ingen jag känner till!").

Och så har vi umgåtts med min älskade bror och hans familj, så perfekt att de bodde några minuter ifrån oss! Plus att vi har umgåtts med en av mina bästa väninnor och hennes familj, de bodde ett par mil bort, men vi kunde ändå umgås tillräckligt så vi blev nöjda!

Om jag har shoppat? Nej, nej, bara ett par skor och en bikini...

Vi kom hem i går kväll lagom till att kolla in slutet på sista halvlek och förlängningen i WM-finalen Spanien-Holland. Jag är så lycklig över att Spanien vann! "Iniesta är världens bästa spelare!" utbrast sonen efter att matchen var avblåst.

I dag har jag packat upp och tvättat, tvättat och fortsätter att tvätta. En del av sanden har följt med oss hem kan jag berätta. Det är så varmt här i huset att jag går och svettas i bikinin jag har på mig... Men, jag KLAGAR INTE, skulle aldrig få för mig att klaga på värme.

Däremot känner vi oss starkt motiverade att påbörja resan till Europa redan i morgon, det känns otänkbart att gå omkring här i det fina vädret och bara vänta på att få resa iväg igen. Så vi packar om helt enkelt, och gör en resplan. På lördag ska vi vara framme på hotellet i Frankrike, Bretagne, det är det enda jag vet än så länge.

En sådan här resa har jag aldrig gjort, åka bil ner till Europa! Och inget bokat på vägen... Känns läskigt, men åh så spännande! Fast jag oroar mig en del, om jag ska vara ärlig... Men, det här är nyttigt för mig!

NU, är det i alla fall bloggledigt på riktigt! Jag kommer kanske inte åt att blogga så lätt på ett tag framöver.

Aurevoir!

SOLKRAM

2 kommentarer:

  1. Det kommer att gå så bra på er bilresa i Europa. Vi har gjort så många år, även när jag var liten, inget bokat och det ordnar sig alltid, det är lite charmigt att man inte vet var man hamnar. Ha det så jättebra på resan!
    Roligt att Spanien vann, det var mest rättvist, även fast jag från början höll på Holland (tyckte om deras fotboll förr, men inte nu, de spelade ju riktig ful fotboll och var jättedåliga förlorare). Kram

    SvaraRadera
  2. jag får frossa bara jag tänker på att bila till Frankrike. husvagn föräldrar & morfar i skållhet bil..för att inte tala om spanien och fotbolls WM -82...urk! MEN med AC och hotell, fisk utan ögon på tallriken...skulle kanske kunna tänka mig det om ett par år!

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...