tisdag 1 juni 2010

Man vänjer sig...

Egentligen hade jag INTE tänkt skriva något nu. Jag SKA inte skriva när jag är ledsen och orolig, hade jag ju bestämt.

Så, nu är mamma inlagd igen och opereras i hjärnan igen. Jag fick inte veta förrän i kväll. Vet inte om familjen vill förskona mig från att veta sådant här, så länge som möjligt, eller om vi alla är så trötta och ledsna på det här så att vi inte ens tänker på att ringa varandra så snabbt som möjligt.

Jaha, nu måste det opereras igen. I hjärnan. Tänk, för bara ett år sedan skulle jag tyckt att det var overkligt. Att det var något jag inte skulle klarat av. Att det opererades, i min mamma.

Man vänjer sig konstigt snabbt vid hemska saker.

Nu säger vi saker som att det var ju bra att de upptäckte att shunten läckte. Det här kan ju bli bra.

Vi säger inte att vi vill skrika högt att VA FAN KAN INTE DET HÄR SLUTA OCH MAMMA VARA FRISK. KAN VI INTE FÅ TILLBAKA VÅR MAMMA.

Nej, vi säger, i peppande ton till varandra, att det här ska nog gå bra, det kanske blir bättre nu!

Ja, men det SKA nog gå bra. Så klart. Vi får se i morgon bitti vad de kan berätta om operationen.

(Inte tänka på pappa som ligger hemma ensam och oroar sig, han sover säkert i natt).

Godnattkram

6 kommentarer:

  1. Hej Åh vad sådant här är jobbigt. När man inte vet hur det ska gå. Hoppet är det sista som överger en och det är bra att det är så.
    Sedan är de nog omtänksamma mot dig och vet att du har fullt upp utan att behöva bekymra dig.....

    Skickar dig en tanke för jag vet hur jobbigt det är.
    Jag håller tummarna....
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller alla tummar jag har!!!!Och sänder tusentals kramar till dig!

    SvaraRadera
  3. Tack!

    Fick samtal nu på morgonen från min bror, och det hade gått bra.

    Ska åka och hälsa på henne senare i dag, men nu till jobbet och friluftsdag.

    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Oh vad skönt att det gick bra!Sånt är så jobbigt! Mina tankar går till dig.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att det gick bra! Inte roligt när mammor eller andra i ens familj mår dåligt.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vet precis hur det känns, vad underbart att det gick bra! Skickar en tröstkram från Skåne! :)

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...