måndag 27 oktober 2008

Varför skulle man börja blogga???

Fler och fler vänner har börjat blogga och jag har gått och sugit på det här en tid nu. Kanske jag med skulle.... Fast varför det? Vad skulle jag skriva om? Och varför??? Vad skulle syftet vara? Ja, svaret har jag fortfarande inte... Men idag tänkte jag så här att jag börjar, ser hur det går till och sedan kanske jag kommer på varför jag skulle göra det!

Har jag något att förmedla? Till vem vill jag förmedla det? Ja, det återstår som sagt att fundera på... Jag börjar med att se detta som en dagbok, jag skriver till mig själv och så får jag se vart det leder...

Jag tänker mig att jag ändå gör som de flesta bloggare, skriver ner reflektioner som jag har och får, kring min verklighet och det jag stöter på.

Vem är jag då??? Hmm, ska jag svara konkret eller filosofiskt.... Okey, jag börjar konkret! Först av allt är jag mamma, fru, dotter, syster, lärare, vän och...... Oj då, det var visst svårare än jag trodde att vara konkret.... Tog jag allt i rätt ordning nu verkligen? Det finns oändligt många fler roller jag har, det är bara olika olika perioder vilket jag kan vara mest... Puh, jag tror jag får låta det här vara för idag. Bye bye!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...