lördag 14 mars 2009

Konkreta planer


Nu har det hänt! När man känner sig så där marslåg så finns det bara ett botemedel; konkreta planer inför framtiden, vilket jag nu gjort! :-D

Har länge gått och surat över det gamla risiga köket och tänkt att nu bara måste vi börja ta tag i det, men inte orkat. När man får lådfronterna i handen när man öppnar dem och golvet är så smutsotåligt så man kräks, då är det ju dags. För övrigt är det åttiotalskök i ett hus från trettiotalet, inte kul. :-(

Ett par vänner, som håller på att renovera sitt kök, gav mig slutligen den finala inspirationskicken, så nu har bollen börjat rulla. Det ska bli lantligt och trettiotalsstil, det var inget att fundera på utan självklart.

Det är verkligen välgörande för själen med konkreta planer. Det handlar väl om att man flyttar fokus från sitt navelskådande och lyfter blicken.

Något annat jag tagit tag i (och fler med mig :-D), är det sociala livet. Konkreta planer på träffar, fester och trevliga middagar med vänner; det lyfter humöret en bra bit uppåt!

Nu ska vi äta en fin melodifestivalmiddag och ladda inför kvällens stora happening!

Ödmjukt hoppfull KRAM

4 kommentarer:

  1. Åh, så kul med köksrenovering! Det skulle vi också behöva, förundras över hur slitet det blivit på åtta år. För oss är det många renoveringsplaner i framtiden men inte just nu tyvärr..

    Vi har inte ens köpt en ny soffa och den nuvarande är faktiskt heltrasig och ASFUL med täcken som överdrag.

    MEN, tapetseringen i hallen blev ju klar OCH sociala planer är jag ganska bra på i nuläget; bland annat en av de viktigare sådana, där givetvis DU ingår.

    Tusen kramar och njut av melodifestivalsmiddagen!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ert kök är superfint fortfarande!!! Jag känner likadant inför mina soffor... men, men...

    Jag LÄNGTAR efter vår träff!

    Nu bänkar vi oss, middagen var så najs.

    Pussa familjen från mig!

    SvaraRadera
  3. Konkreta planer är vad alla människor behöver, oavsett om det handlar om köksrenovering eller bara morgondagens promenad.

    KUL för er! Vi har ett gammeldags kök, men visst finns det planer på förnyelse även här :)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Skulle vara kul att få inspiritation från ditt kök, är säker på att det är stilsäkert och i mitt tycke, du kan ju sådant här! :-P

    KRAM!

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...