onsdag 8 juli 2009

Semesterbesvär...

I dag har jag tre tankar om semester som måste ut. Jag börjar med den enklaste och ytligaste:

Jag HATAR att packa inför semesterresor. I morgon åker vi till Kreta och jag har inte börjat packa ännu. Jag försöker alltid skjuta upp det till sista stund, går omkring och gör annat som är så mycket viktigare hela tiden... Jag vet att det handlar om beslutsångest över vad som ska med samt ångest över att glömma viktiga saker. Det brukar också bli lite dålig stämning här hemma och tjafs om att jag och barnen tar med oss oviktiga saker och för mycket av allt... Suck. Ska snart börja i alla fall, måste ju...

Andra tanken: Så fruktansvärt besvärligt det är att få till det med kattvakt när man resor bort på längre resor. Jag ÄLSKAR verkligen min katt, men hm... det är inte kul att behöva vara till besvär för andra, det AVSKYR jag verkligen. Tyvärr har jag skjutit upp det här problemet alldeles för länge också, gått och velat och haft lite halvlösningar (fast dåliga) på G. Ringde ett kattpensionat häromdagen som lite torrt meddelade att man bör ta kontakt med dem i januari om man vill ha plats i juli... Inte var det billigt heller... Inte skulle katten gillat det heller, utekatt som han är... Som tur är löste min älskade bror upp denna ångestknut genom att försäkra mig om att de skulle ta ansvar för att katten får omsorg på ett eller annat sätt, hallelujah!!! Tack!!!

Alla förståsigpåare brukar ju alltid lite förnumstigt prata om att det är helt NATURLIGT och NORMALT att man som par kan få en del bad moments under semestern. Det handlar om att man plötsligt är lediga och får tid att tänka på sig själv och relationen. Gamla olösta känslor och tankar poppar upp igen. Man får även en massa jobbiga förväntningar på varandra, som kanske inte direkt infrias... Jag tycker bara att det är så TRIST att man är så förutsägbar att man åker dit på det där, fast man vet om det! Så banalt på något vis. Suck.

Nu ska jag i alla fall försöka skärpa mig och se POSITIVT framöver. Ja, vara POSITIV (egentligen hatar jag det där ordet... varför ska man alltid vara det? Fast jag vet att man mår bättre om man försöker... Men det är lättare att vara det om man har rett ut en del saker först, det tror jag ändå fullt och fast på).

Positiv KRAM!

4 kommentarer:

  1. Niclas Diffstedt8 juli 2009 kl. 18:44

    Ha det så bra på Kreta! jag har lite ångest över allt man inte hann med i trädgården inan vi stack nu på semestern och får för mig att grannarna kommer titta snett på gräsmattan jag inte hann klippa men men. Vi hörs efter våra resor. Kram Niclas

    SvaraRadera
  2. Jag förstår precis - alla tre besvären. Fast minst av allt det där med katten. Vi har själva tre katter. Men de är utekatter och vid den här tiden på året ser vi knapp skymten av dem. Så här räcker det att någon kommer och fyller i deras matskålar då och då. Vilket jag än så länge inte bett någon att göra...å vi åker i natt... ja du ser! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hoppas er resa blir super, Kreta är en fin o härlig ö. kram Lina

    SvaraRadera
  4. Tack!

    Grannar ska inte bry sig om andras gräsmattor, jag bryr mig inte om andras!

    Anna, vi lät också katten vara hemma och gå som han ville med matassistans. Det gick bra, skönt att man har självständig utekatt!

    Kram!

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...