torsdag 18 juni 2009

LOV!


Nu har jag faktiskt tagit lov!

Yeeeeaaaaahhhhh!!!!

Det innebär att jag efter denna veckas slit nu bestämt mig för att jag inte ska infinna mig mer på min arbetsplats förrän i augusti. Yeeeah! (att jag har en del kvar att göra får jag nu ignorera en tid...)

Jag vet att somliga människor undrar vad man gör på skolan efter att att eleverna slutat (jag ÄLSKAR den där reklamen om vad man gör i banken efter kl tre...).

Jag tänker I NTE trötta ut er genom att berätta vad man faktiskt kan vara sysselsatt med under denna period, utan jag antar att ni är smarta människor och förstår att det finns en uppsjö av uppgifter och uppdrag som fortsätter för lärarna efter elevernas slutdatum.

Faktiskt så tänker jag ofta i det här sammanhanget på en strip men Kalle och Hobbe där han råkar träffa sin fröken under sommarlovet och blir helt perplex och utbrister "sover inte ni lärare i kistor under sommaren!".

Jag är i alla fall nu redo att ta tag i midsommarfirandet! Det ska bara bli superkul helt enkelt, för saker och ting är alltid så kul som man bestämmer sig för att de ska bli!

Semesterkram!

2 kommentarer:

  1. det enda vi gjorde på min skola var att packa ner ALLT i lådor. inte så utvecklande.

    glad sommar!

    SvaraRadera
  2. Nej, det är inte så utvecklande, bara jobbigt!Så har jag haft det många gånger när vi renoverat, bytt arbetsrum eller sådana saker, men inte detta år!

    Varför packade du?

    KRAM

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...