fredag 21 augusti 2009

Ofokuserad

Det har varit en så hysteriskt stressig vecka att jag inte ens kan fokusera på något ämne att skriva om nu. Allt bara snurrar i huvudet och jag har svårt att sortera ut viktiga saker.



Jag hoppas och tror att det ska bli bättre om ett par veckor när allt nytt lagt sig, annars måste jag börja oroa mig för hur jag ska klara av det här...



OK, fokus nu. Jag försöker fånga några tankar i flykten:



Mitt nya uppdrag på Lärarutbildningen sväljer fruktansvärt mycket tid och inte alls 20% av min tid som det är tänkt... Hm... Är jag lurad nu igen? Antagligen...

När jag jobbar så mycket med datorn på jobbet som jag gjort på sista tiden är jag så trött på den så jag inte orkar sitta för nöjes skull längre vid datorn... Betyder det att de som gör det inte finns med på facebook?!

Igår hade jag mitt första uppdrag på lärarutbildningen som innebar att jag skulle föreläsa för en studentgrupp. Det var intressant att jag inte kände någon större skillnad i min roll som PEDAGOG mot när jag är framför mina högstadieelever. Hm, det kräver vidare reflektion framöver som jag inte orkar med just nu...

Annars är det skönt att det är VM i friidrott just nu, så jag kan koppla av framför tv:n en stund i alla fall... Min dotter är nog lite av ett löfte i den sporten (tror jag iaf...) så efter Sportcampen hon var på förra veckan har vi tillsammans beslutat att hon även ska äntra denna sport! Sonen är helt uppslukad av fotbollssäsongen, i morgon är det cup! Jag är så lycklig över att mina barn är så idrottsintresserade! Ju mer jag tänker på det desto lyckligare blir jag :-)) (även om det innebär otroligt merjobb för mig som förälder...).

Nu till orosmomentet. Jag ska på bröllop i morgon. Min mans underbart vackra och härliga kusin ska gifta sig. Mitt problem: jag har varit så upptagen och trött på sistone så jag har inte hunnit köpa någon klänning eller planera för min festklädda uppenbarelse... SUCK. Jag kan inte låta bli att känna den där barnsliga tanken att jag inte vill gå. Den där "jag ger upp jag skiter i det"-känslan. D et är inte kul att gå på finfest och inte vara förberedd.

Men jag är vuxen och mogen och måste väl skärpa mig... Jag får ge mig iväg till affärerna i morgon när de öppnar helt enkelt...

Ofokuserad KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...