torsdag 25 februari 2010

Fjällliv

Nu har jag bara tio minuter på mig att kasta ner några ord innan vi ska in i bastun =), så bara några kortisrader här.



Jag NJUTER verkligen av att vara i fjällen och att få vara ute hela dagarna (nåja, inte HELA kanske, många korta pass får det bli i kylan och sedan in och värma och hämta nya krafter), det är så skönt att röra på sig och GÖRA något tillsammans med barnen och maken.



Vinkade av svärmor och hennes man i morse, så nu har vi stugan själva ett par dagar. Det har verkligen gått så bra att dela med dem, det har varit riktigt mysigt och trevligt =). Känner mig lyckligt lottad att ha en så bra svärmor, det är det inte alla som har, har jag hört... Det som är bra, har jag tänkt på nu, är att jag kan känna mig så avslappnad och vara mig själv ihop med henne, så skönt.

Svärmors man tog förresten med oss ut i längdspåren häromdagen, var väl 100 år sedan sist! Det var riktigt bra och skönt för kroppen! Funderar på att skaffa utrustning nu faktiskt!

Fick beröm för min teknik och det var då jag insåg att jag nog kan tacka min far för den. Jag minns min barndom och turerna i skogen med min tvillingbror och min far, både i Småland på besök hos farmor och i Vidingsjö och Sätravallen. Det är lätt att glömma saker, och detta är något som jag faktiskt minns nu som något som min far gjort för mig =).

Han är för övrigt 76 i år, och enligt rapporterna är han ute dagligen i spåren en vinter som denna, mycket välgörande för hans hälsa!

Nu in i bastun innan pasta carbonaran!

VälmåendeKram!

2 kommentarer:

  1. Underbart!
    Avis är jag gällande längdskidandet är jag allt; körde ju faktiskt ett antal mil uppe i Idre förra sportlovet, så underbart friskt och skönt.
    Jag blir tokig av att inte få röra mig som vanligt men jag har ju inget val alls, så det är bara att gilla läget o köra sjukgympan, några situps och armövningar.

    KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  2. Ja, det var faktiskt riktigt kul och skönt med längdskidåkning, det vill jag börja åka mer! =)Tänk om vi kan åka ihop! =)

    Förstår att det är aptråkigt och jobbigt att inte få röra sig så som du brukar, jag skulle själv bli så fruktansvärt frustrerad av det! =(

    Tänker på dig och så räknar vi ner veckorna tills du får ta bort gipset!

    STORA KRAMAR till dig och familjen

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...