söndag 28 februari 2010

Hemkomst och söndagsmys

Jaha, då är man hemma i Linkeboda igen då. Riktigt supertrist att mötas av en smältande snösjö, vill inte! Nu är vi alltså där, i den gråblötslaskiga smutsvintern som jag avskyr som pesten och har varit så lycklig över att vi sluppit, tills nu. tydligen. It´s a long way to spring, suck. Saknar redan det hårda knarrandet i snön och den smärtsamma kylan som biter i kinderna. Har redan lagt en overall i tvätten efter dagens utevistelse...


Maken har spenderat en stor del av dagen med att försöka transportera bort snö från tomten, men det har blivit härliga pölar framför trappan och i gången ändå. Själv har jag spenderat en stor del av dagen i tvättstugan och plockandes febrilt med alla prylar som ska till "sina" platser. Det är också konstigt att huset lyckas bli smutsigt av sig självt i sin ensamhet, underligt det där. Blommorna har också faktiskt surat till ordentligt och flera stycken har, antagligen i rent hämdbegär,bestämt sig för att släppa alla blad och blommor på en ynka vecka.

Men, gårdagens kväll framför melodifestivalen med barnen (maken vid OS...) var så mysig! Vi stannade uppe rätt sent sedan och njöt av att vi inte skulle behöva gå upp tidigt dagen efter, typ den sista sovmorgonen på länge nu när alla aktiviteter ska återupptas igen. Skööönt att bara koppla av och mysa, kändes rent av rebelliskt!

Härlig lugn, skön söndagskväll nu med film och godis (och 5-milen så klart...)! Tänker absolut INTE på morgondagen.

MysKram!

2 kommentarer:

  1. Svarar på din kommentar på min blogg här:
    Jag VILL att det skall blaska hemma, så jag kan komma hem till isfria gator och torg. Helst skall en härlig vårsol illersnabbt torka upp all väta också; då kan jag orädd ta mig runt på Kungsholmen.

    KRAAAAAAAAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  2. Jo, från ditt perspektiv håller jag med dig absolut! Men jag är lite pessimist angående att det ska torka upp snabbt... här har det snöat hela dagen... Sjöar blir det!

    Låter så härligt med läsningen och att du ändå får byta till en så mysig miljö och umgås med vänner! Det är du värd!

    Kraaaam tebax

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...