söndag 5 juni 2011

Älskar

Lyssnade på radion i dag. Det är inte något ovanligt för mig kan jag bara snabbt meddela om det undrades. Jag älskar att lyssna på radion. Om jag ska vara ärlig är det ett medium jag föredrar faktiskt. Det är lite som att läsa en bok, vilket toppar min lista över saker att göra. Och en sådan underbar långhelg som man haft nu har gett mig möjlighet att lyssna på radio igen. En försmak av sommaren, jag ryser av välbehag när jag tänker på att jag ska få ligga i en solstol (förhoppningsvis!) och lyssna på sommarpratarna i sommar. Jag har inte större anspråk på livet, egentligen. Eller, jo kanske några till, men ni som känner mig vet vilka ;-)

Jag städade lillstugan på landet samtidigt som jag lyssnade på radion, det var det jag skulle komma till. Dammsög med vällust upp alla gamla spindelnät och döda myror efter vintern och lyssnade samtidigt på en kvinna som berättade om sin uppväxt som kurd. Jag insåg att hon var känd men jag fattade aldrig riktigt vem hon var. Men det är det fina mend radio, du måste inte veta; det är historien de berättar som är intressant. Som i en bok.

Jag inser också hur mycket jag älskar den här tiden på året, försommaren och underbart vackra dagar som ger dig hopp och längtan till framtiden. Till sommaren. Jag älskar att vara i sommarstugan och få kasta av mig allt och bara vara. Bara vara jag. Med naturen.

Jag ligger i den tidiga morgonen och ser ljuset, jag hör fåglarna, och ingenting annat utom min egen andning, och mitt hjärtas slag.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...