onsdag 29 juni 2011

Sommarlov

Så är det sommarlov och det blev som jag trodde att jag inte skriver blogginlägg alls. Sorry.

Till att börja med kom den underbara midsommaraftonen (visst vädret var väl sisådär,men så är det ju alltid på midsommar,it goes with the concept)och det var mycket att fixa och dona med och det var fantastiskt mysigt att fira med så många i familjen.

Äntligen kom vädret,min vän solen,och då är allt enkelt.Jag myser här i stugan på landet och badar och läser och gör sådant man gör när man har barn som har sommarlov också.

I morse vaknade jag av att göken gol och jag låg och undrade i vilket väderstreck han gol, visst har det någon slags gammaldags betydelse,vilken jag nu glömt. Jag satt sedan alldeles ensam på altanen med min frukost och tittade ut över naturträdgården där smultronen lyser lockande röda överallt just nu,och blåbären börjar mogna. Jag lyssnar på stillheten. Så underbart.

Sommarkram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...