måndag 13 juni 2011

Ha det bra

Det närmar sig. Snart avslutning för eleverna och i morgon eftermiddag dags för mina barns avslutning, den brukar var så fin att jag gråter. Sonen säger dock rakt ut att han absolut inte vill ha sommarlov och helst skulle fortsätta gå i skolan hela sommaren. Sådant gör mig bara glad! Han har det så bra i skolan, det är underbart, så borde alla barn få känna.

Tänk om ändå min mamma kunde känna något liknande någon gång nu, men nej hon vill bara bort och någon annanstans hela tiden nu. Det skär i hjärtat att det måste vara så här. Och hon är så sjuk. Varför måste det vara så här?

Midsommar närmar sig och jag tänker att det nog blir första Midsommarafton som hon inte kan vara på landet nu, det är omöjligt, fast hon inte förstår det själv.

Nej, dags att sova.

Godnattkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...