måndag 19 oktober 2009

Framflyttade förväntningar

Det har varit hemskt att få ta del av budgivningens psykologiska strategier från säljarens perspektiv...

Fram till nu har man ju varit med några gånger på den andra sidan, köparens, och det har varit nervpirrande nog, men inte alls på samma sätt.

Några av de olika psykiska stadierna har varit dessa:

1. Den dagen då budgivningen förväntades komma igång var HEMSK. Fast att jag intalat mig själv att jag inte skulle förvänta mig en massa bud, så blev jag djupt orolig och fick så dåligt självförtroende när de inte direkt började trilla in.

2. LÄTTNAD! När första budet kom. Någon VILL köpa vårt hus! Yes!

3. När det fortsatte att vara segt och lite snålt med buden så blev jag plötsligt ännu djupare deprimerad... Det kändes så OVÄRDIGT på något vis... Riktigt B..

4. Plötsligt tar det fart! Buden kommer! Jag känner en sådan LÄTTNAD igen och nu känns det värdigt också. Detta kan jag leva med och vara NÖJD.

5. När det sedan plötsligt börjar stiga upp på de nivåerna jag inte vågade drömma om, då blir det nästan OVERKLIGT... Jag är så GLAD!

6. Plötsligt börjar jag bli GIRIG, inser jag... jag går och räknar och TÄVLAR nästan... Jag inser att jag nästan glömt hur glad och lättad jag är. Det är märkligt hur snabbt man slutar vara ödmjuk och tacksam om chansen ges... Så, jag besinnar mig och försöker återta känslan av GLÄDJE och LÄTTNAD.

7. Det lyckas! För övrigt verkar det hela vara klart nu, och jag inser att det är det enda jag verkligen vill just nu egentligen! Jag väntar med den riktigt sköna känslan tills allt är på papper! LÄNGTAR!


Oerhört lättad och lycklig KRAM!

3 kommentarer:

  1. Åh, vad underbaaaaart! Antar att det är först nu det börjar kännas att detta är PÅ RIKTIGT, och intgen produkt av fantasin!

    Får vi kanske rentav ta en tur förbi nya lyan nästa vecka, och spana lite???

    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Ja det är så sköööönt! Det ska vi ABSOLUT göra! Längtar till torsdag då vi ses!

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Såg att det var klart nu. Grattis!!!

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...