tisdag 8 september 2009

Laddad för fest


Var bjuden på en stor kräftskivefest i lördags hos vänner vi inte varit på fest hos ett tag. Jag hade verkligen sett fram emot det hela. Vad händer?

Efter att ha masat mig upp i ottan på lördagen, försökt hänga med i mannens och sonens tempo ut till fotbollsplanerna i Emmalund till dagens cupspel, pratat och pratat och tittat och hejat hela dagen, kom så DEN STORA hysterin sakta smygande vid hemkomsten. Huset i kaos, smutsigt och rörigt (i mina ögon) osv osv, så började jag springa omkring och städa och röja muttrandes fula ord för mig själv. En handling inför festen var också tvungen att snabbt genomföras i flygande fläng.

Efter det var det dags att tvaga och tvätta, både kläder och barn och mig själv. Alltjämt på hysterins brant.

När hysterin till slut når sin kulmen, och jag låter den brisera, så säger min man lugnt att det är väldigt konstigt prioriterat av mig att genomföra städning och diverse just nu, när jag i stället borde gå upp och vila, ta det lugnt och ladda inför festen. Det där kan vi göra i morgon, menar han.

Jag lugnar mig och börjar till slut fokusera på festen, klart vi ska ha trevligt. Men, så klart var det alldeles för sent.

Det räckte med ett par glas vin och en snaps i stort sett, sedan var jag så trött att det var lika bra att åka hem. Trevligt.

Vad kan man lära av denna historia?

Ingenting, som vanligt.

Suckkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...