måndag 21 mars 2011

Det ljuva livet

Nej, nu ska jag faktiskt gå och bädda ner mig under en filt med en god bok en stund innan jag börjar med middagen (ska bara skriva klart det här inlägget också). Känner mig helt urlakad efter den här dagen på jobbet. Hoppas jag är pigg till i morgon, känner mig energilös just nu.

Kanske att den underbart härliga helgen med roligheter som dans och mys med mina vänner har satt sina spår i kroppen också. Ibland kan jag känna att jag faller ihop lite, som en pannkaka, rakt ner i vardagen, efter att ha fått smaka på det ljuva livet ett tag. Antagligen helt normalt. Det gäller väl att ta nya tag och hitta nya saker att få se fram emot.

Man kan ju inte ha roligt jämt liksom. Det vore fruktansvärt dekadent och antagligen skulle man sluta uppskatta det roliga efter ett tag och bli blasé. Det är alltså ren tur då, att jag har roligt så sällan menar jag!

Fast jag tror faktiskt jag borde ge mig ut på en löprunda för att mota bort lågheten, det ger energi!

Nej, filten och boken först innan jag gör mat. Sedan får vi se efter middagen.

KRAM!

2 kommentarer:

  1. Att ha något att se fram emot är a och o för mitt psyke. Om jag inte har något extra kul att sikta mot så är det tungt att gå upp på morgnarna vid den här årstiden. Till sommaren skuttar jag ur sängen varje dag.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller helt med dig! När blir bloggmiddagen apropå det?=P En fika med dig innan eller dylikt vore också kul!=) Kram!

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...