söndag 13 mars 2011

Sunday b....y Sunday?

Vad kan en liten fröken som jag tänkas göra en söndag som denna då?

Stannade en stund i sängen i morse och lyssnade på Godmorgon världen på P1. Ryste av obehag när det rapporterades om jordbävningen och tsunamin och kärnkraftverkshärdsmältan. Fick en impuls att stänga av, men snart kom det lite lättare tongångar när käbblet mellan krönikörerna och ledarsidesskribenterna kom igång. Det är äkta mys att lyssna på. Huruvida Juholt är en kompromisslösning, betongsosse, joker, och om valet av honom kommer att innebära att de fortfarande inte får med sig de viktiga stockholmarna. Och så det där att mustaschen är ett exempel på berlusconismen. Fast det läste jag ju i DN:s kulturdel, just det ja, ännu ett söndagsfördriv. Tydligen har det aldrig valts en mustaschprydd demokratisk ledare, var läste jag det nu då, kan det verkligen stämma!?

Sonen fick en kompis hitkörd och det har givit mig möjlighet att: rätta engelskprov, skriva utvecklingssamtalsomdömen, läsa nya läroplanen i svenska till morgondagens nätverksträff samt läsa en artikel kallad "How to Grow a Mind: Statistics, Structure, and Abstraction".

Vill bara klargöra att inget av det ovanstående är färdiggjort dock. Lyssnandet på fotbollsmatchen mellan Milan-Bari störde lite fokus också.

På min "vill-göra-i dag-lista" återstår också att ta en löprunda och ligga ner och läsa en bok. Tyvärr finns det några saker som jag inte vill göra, men som jag måste göra också kvar på min mentala lista. Det brukar ju vara så. Kallas vardagssysslor.

Söndagskram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...