måndag 7 mars 2011

Ont ska med ont förgås



Gotland i somras på bilden. Någon mer än jag som längtar efter sommar och värme nu?

Varit så trött hela dagen och känt det som om jag har någon sjukdom på gång i kroppen. Vill inte!

Det enda rätta var att bekämpa det onda med ett riktigt krafttag. Ont ska med ont förgås, som det så fint heter. Gav mig ut och sprang en riktigt lång skön runda i kväll. Huvudvärken består, med det kan vara behov av vätskeintag kanske. Det märkliga var att när jag sprang var jag inte trött, men jag hade det riktigt segt i benen och rumpan. Ont faktiskt. Hade det inte varit för det hade jag kunnat fortsätta springa hur länge som helst (ehum..).

I mörkret såg jag inte riktigt alla leriga vattenpölar, så jag fick några riktiga genomblötningar på vägen, najs. Springer hellre i minusgrader än i detta blöta. Jag vet att jag är fånig men jag vill inte att mina fina gympaskor ska bli blöta och smutsiga...

Vill ha VÅR nu.

Så fort jag har gjort min fjällresa och blivit mätt på snön så blir jag så otålig som ett litet barn. Gick och tittade suktande på min tunna skinnjacka och vårskor förut.

Nej, dags för lite beautysleep. Behövs verkligen.

KRAM!

1 kommentar:

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...