fredag 4 mars 2011

Guldkorn

Oj, oj har inte skrivit något i mars ännu märker jag!

Det får bli ett sådant här inlägg när jag bara kastar ner några snabba tankar om veckan så här framför Let's dance som det är.

Okey, det har varit veckan efter sportlovet helt enkelt. Som vanligt så har man kastats in i verkligheten igen efter att ha haft det så skönt och faktiskt spa-aktigt en vecka. Jag har haft lite svårt att förstå att jag inte får ge mig ut och njuta av uteliv och sedan sitta i bastun och göra hårinpackning tillsammans med en öl, men nu har jag landat igen.

Guldkorn denna vecka har jag haft dock! Jag är lyrisk efter vår dag på Cloetta Center då vi rättade de nationella proven i svenska tillsammans, jag och mina kära kollegor i svenska på skolan! =)Detta måste helt enkelt bli en tradition!!!

Mina elever, i min klass, har jobbat med företagsorientering denna vecka och i dag gjorde de riktigt fina presentationer faktiskt. Jag kommer att sakna dem nästa vecka när de är på PRAO och borta. Hoppas ni får det bra!!! =D

Jag har inte sagt någonting om att mannen fyllde år i går och att det mesta av min känsla har handlat om att se till att det ska bli ett bra firande för honom, denna vecka. Det har inte varit lätt. Han är inte den personen som är så lätt att fira, om man säger så. Men jag och barnen är nöjda, och han också, än så länge. Och i morgon är det FEST. =D

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...