torsdag 17 mars 2011

Skönhetsblessyrer



Delar med mig av en bild på blåmärket efter en innebandyboll på mitt lår i tisdags. Som ytterligare upplysning kan meddelas att det säkerligen har en diameter på sju centimeter (säger man så...?), och att det nu har antagit en gulgrön färg runtomkring själva den rödblå centrumkärnan. Verkligen intressant ämne detta.

"Tur att det inte är bikinsäsong", sa jag när jag studerade det efter träningen, och då kom jag att tänka på det komiska minnet av mina föräldrars återkommande historia om mitt vaccinsärr på låret. Gång efter annan tjatades det om att det där ärret,som blev till efter en infektion pga en vaccinspruta, vilket förstört mitt lår, skulle de egentligen ha stämt sjukvården för (vad de menade med "stämma" var oklart). Redan som litet barn förstördes härmed deras dotters chanser att bli fotomodell, jomenvisstserru.

Så det så, det var just därför jag inte blev det heller. Annars hade ju chansen varit stor, menar jag. Marknaden hade legat öppen för en pygmépojkflicka med fotbollsvader och utvecklade muskler. För övrigt var det precis ett sådant intresse som jag hade under uppväxten, hm NOT. Undrar om de sörjde detta, eller vad.

I morgon är det fredag =D. Och i dag skiner solen =D

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...