fredag 18 mars 2011

Thank God it's Friday

Äntligen fredag. Jag vet att man känner så varje fredag men i dag är det faktiskt en extra skön känsla, denna vecka har varit helt crazy med jobb och annat. Trött.

Var förbi hos mamma nu och hade lite fredagsmanikyr och när jag berättade om mitt stora blåmärke på låret (ja, vad ska man prata om då!?) så sa hon instinktivt och upprört: "Nä, sluta med den där sporten!" Ja, just det, nu mindes jag att så har mamma alltid tyckt om mitt envisa sportande som ofta orsakat små skador och annat.

Man kan ju låsa in sig i ett rum och sluta röra på sig så att man inte riskerar skador, absolut. Problemet är nog att man tyvärr får andra kroppsliga problem om man inte rör på sig. Och vilket tråkigt liv man skulle ha om man aldrig tog några som helst risker, eller? Visst kan man röra på sig utan att vara med i sporter som innebär skaderisk, men nu är jag en gång för alla skapt sådan att jag gillar att tävla. Helt enkelt.

Sedan beror denna härliga fredagskänsla också på det faktumet att min bästaste kompis kommer från Stockholm och besöker mig över helgen! Vi ska ha så mysigt och så kul =D

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...