måndag 22 mars 2010

Den här åldern...

Undrar om det är just den här åldern, som jag är i just nu, som är själva den bästa?! Jag har Lägg till bildbörjat upptäcka några riktiga fördelar och inte hittat några nackdelar faktiskt...

1. Jag har kommit förbi ungdomstidens komplexfyllda ångest över att inte DUGA som jag är (åtminstone har man inte den ångesten 24x7, som förr...).

2. Jag har skaffat familj redan och nu är det gjort. Så det så... (vill INTE börja om med detta, absolut INTE). Jag har kommit förbi småbarnsårens instängdhet.

3. Jag har bra mycket bättre ekonomi än förr (även om det inte beror på min höga lön...utan snarare på bättre ekonomiskt sinne...elller på att min man har bättre ekonomiskt sinne om jag ska vara ärlig...). Men faktiskt handlar det också om att man förvärvar bankers och företags förtroende genom att sköta ekonomin i många år, åt de som har skall bli givet...

4. Jag har fått så pass mycket rutin och erfarenhet på jobbet, så att jag känner mig relativt TRYGG, både i min yrkesroll och bland mina kollegor och i nya situationer som jag stöter på. Jag kan våga hoppa på sidoprojekt som jag tycker verkar roliga. Jag kan säga nej till sidoprojekt som jag tycker verkar vara sk*t...

5. Det är inte lika ofta nu för tiden som jag blir ombedd att "hämta pappa", när någon ringer hem till oss... Dessvärre är det inte heller lika ofta som jag får visa leg på systemet... måste byta bolag tror jag... Eller börja köpa cider eller coolers eller något... Men, ärligt talat, så är det SKÖNT att inte behöva börja alla nya möten med att övertyga om att jag inte är någon ung snärta som måste bevisa vad jag kan innan jag tas på allvar.

6.Eftersom jag uppnått den ålder jag uppnått är det helt ok att bete sig riktigt omoget ibland, äntligen! Man kan t ex ha middag med några vänner, som vi hade i lördags, och bara sitta hela kvällen och välja låtar på spotify, sjunga med och jazza runt, utan att behöva sitta och PRATA hela kvällen. Back to basics!

Ja, just i dag kommer jag inte på något dåligt med den ålder jag är i, så jag passar på att stanna i den känslan och njuta lite (ålderskrisen är miles away....). Fast... det där uttrycket milf... alltså jag vet inte om det är något man längtar efter direkt, men Pernilla Wahlgren och många andra verkar tycka att det är supernice... Fast det är klart, de är ju mycket äldre än jag....!


MogenKram!

2 kommentarer:

  1. Det där tjoandet och jazzandet vid Spotify tycker jag vi tar sikte på vid vår nästa tjejfest! Fast någon vidare dans från undertecknad blir det nog inte...

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja, jag längtar efter vår träff!!! När ska det bli??? Du kan dansa i fåtöljen ;-) Bara vi får träffas, det är det viktiga!

    Megakram!

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...