fredag 3 september 2010

Fredagstankar...

Säger bara en sak; äntligen FREDAG igen. Fattar inte att man ska vara helt slut så här efter en veckas jobb igen.

Veckan har väl varit OK jobbmässigt faktiskt, även om eleverna varit mycket sjuka och en del dippat lite i sina ambitioner igen. Men det fixar vi till nästa vecka med nya tag! Hade ett vikariat i samhällskunskap i onsdags morse och då lever jag upp lite! Härligt att få prata VALET med eleverna och försöka ingjuta politisk medvetenhet i deras unga, likgiltiga kroppar (aldrig att jag ger mig på den punkten, jag säger åt dem att de måste DRA upp sina föräldrar från sofflocket och ta hand om sin RÖST).

Annars lyckades mamma vara ensam i sisådär en och en halv timme i onsdags kväll efter att jag och min bror lämnat dem, innan nya fallet kom. Suck. Detta är straffet, oket man måste bära. Men jag är ändå glad över att vi fått in bra kommunikation med hemtjänst och vårdbiståndshandläggare nu, inför den oundvikliga framtiden, som verkar komma allt närmre.

Men nu är det fredag och jag har redan hunnit tvätta och städat av här hemma litegrann och nu är det MYS med fotbollsmatch och vin. Skönt värre.

KRAM!

2 kommentarer:

  1. Ja det är skönt med fredag. Dock är det dagen innan jobbhelgen så jag längtar till måndag så jag får vila ut.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Jag har tänkt lite på det där med fredagar. jag tror att de flesta fredagskvällar ser ungefär likadana ut hos folket i de svenska hemmen. man är trött efter arbetsveckan, man vill helst vara hemma och ta det "easy" har man familj så blir det ännu mer så att man har te.x tacofre och fredagsmys framför tv:n
    Tyvärr kan det vara så att man är för trött så det inte blir ngnting av frekvällen. Som när man somnar framför tv:n under frekvällen kan jag nästan få lite ångest bara för att jag känner att den mysiga tiden försvann då. KRAM

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...