lördag 25 september 2010

Så duktig...

En liten snabbis så här på lördagskvällen!

Ville bara berätta att jag varit så duktig och städat hela f*g huset i dag. Jag svär lite så där i smyg bara för att känna mig lite så där rebellisk i smyg också. Fast man inte är det ett dugg helt enkelt.

Men, vad gör man liksom? Har man ett hus måste det ju städas ibland, det är ett tråkigt faktum. Jag ska vara ärlig och säga att jag funderat på RUT, men jag klarar inte av det, så är det. Har man själv varit städerska, både i hotellbranschen och i hemtjänsten i många år, så är det SVÅRT att lämna bort detta med städning.

Jag kan inte säga att jag tycker att jag har råd heller faktiskt... Finns liksom roligare saker att göra för pengar än att betala någon för att göra mitt jobb...

Dotterns klass lyckades sälja riktigt bra med våra hembakta bullar och kakor på Tanneforsdagen i dag i alla fall! Någon nytta har man gjort alltså. Och sonen gjorde sju mål i en av fotbollsmatcherna i cupen i Kisa i dag. Inte så illa. Det har jag aldrig gjort någon gång...

Nu, LÖRDAG kväll! Intagit god mat och sitter nu med ett glas bubblig rosé, so nice! =))

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...