söndag 12 september 2010

Sunday

Söndag. Sitter framför valduellen mellan sossarna och moderaterna. Känns som om debatten kört fast lite, behövs lite mer action från debattledaren Karin Hübinette faktiskt! Undrar lite över applåderna som tillåts, varför liksom?

Jag och min klass var i valstugorna i fredags på Trädgårdstorget. De var så artiga och belevade, gick omkring och ställde frågor till alla partiernas representanter, trots att en av mina elever helt frankt utbrast "jag tänker inte gå och prata med de där moderaterna, de är rasister!" "Man måste prata med alla", framhärdade jag, "om man inte vet vad de säger och hur de argumenterar, kan man inte bemöta deras åsikter". Det ska bli spännande att höra deras redovisningar nästa vecka, hur de tänker efter att de pratat med just alla. Som jag hörde, när jag stod och tjuvlyssnade, så kan det vara svårt för ungdomar i den åldern att verkligen förstå den konkreta innebörden av vad politiker säger. Alla positiva värdeord som de svänger sig med är naturligtvis svårt för dem att kritiskt granska.

Efter fredagens middag med min bror och hans fru, vilken, som vanligt, blev en rätt sen tillställning, med vin, musik och diskussioner, var jag riktigt trött på lördagen. Gäsp.


Söndagen har varit en effektiv och skön dag i stället. Fotbollscup för sonen i Linghem, jag kan inte låta bli att vara så stolt över honom, han är en riktig David Villa faktiskt, en striker...

Åkte hem till mamma sedan och hjälpte henne med en massa saker av karaktären dottermorsaker, personal stuff som jag inte går in på här.

Faktiskt så har jag varit i full gång i dag, med tusen saker gjorda, känns skönt inför måndagen, även om det ändå känns som om jag skulle behöva minst en lördag och söndag nu direkt, bums, för att känna mig nöjd.

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...