söndag 21 november 2010

Helgblandning

I fredags var jag på bloggträff igen, den andra jag varit på nu, och båda initierade av Anna, som ni ser på bilden här från i fredags. Hon är tv-chef på 24Corren och har bloggat länge och har många läsare. Att jag började följa hennes blogg beror faktiskt på att vi är gamla svägerskor, hon var tillsammans med mannens bror förr i tiden, och vi umgicks en hel del då, främst tänker jag på den resa till Zakhynthos som vi gjorde (så härlig!).
Jag har saknat henne genom åren och nu känns det bra att vi träffas via våra sociala medier och även IRL i bland nu. Vi var säkert 14 st på middagen, vi var på Riva, och det var bara två förutom Anna som jag träffat på förra middagen.
Egentligen hade jag inte tänkt gå eftersom jag skulle upp tidigt på lördagen för att jobba på friidrottstävlingen Folkungaspelen i Campushallen. Jag kände mig tyvärr inte helt pigg och peppad heller, kände mig lite tråkig faktiskt... inte den vanliga glada partyjossan direkt... men, men, man kan inte alltid vara på topp. Hoppas jag får en ny chans att visa mina lite roligare sidor, alla verkade trevliga i alla fall! Och jag VANN, 1:a pris! Brukar ju aldrig vinna något. Fina hårprodukter från Kerastáse. Tack Anna! Småsprang i mina tunna kläder genom snöslask och blöta hem hela vägen.
Upp på lördagen, drog upp en trött dotter ur sängen, och ut till Campushallen. Jag fick uppdraget att kratta längdgropen. Piece of cake kan man tycka, men ICKE. Har så ont i ryggen så jag knappt kan röra mig i dag, blåsor i handen och min tumme är avsevärt sämre igen. SURT. Och ett par gnälliga trettonårstjejer påstod att det "var uppförsbacke i gropen", vafalls! Klagar ni på mina krattkunskaper! Jag som haft jordens största grusgång i vår förra trädgård.
Dottern gjorde en särskilt fin höjdhoppstävling också! =D
Sedan hem och städa, städa, såg för j*t ut... Mannen hade som tur var fixat allt inför kvällens middag med våra vänner. Maten blev en fullträff och vi hade det mysigt på alla sätt och vis.
I dag är det söndag och jag har knappt rört mig mer än mellan sängen och soffan... Så trött, känner mig som förlamad. Har en uppgift som ska lämnas in också som jag förtränger just nu...
Nej, bäst jag går och lägger mig tidigt, så jag kan få den utlovade ryggmassagen...
Kram!

2 kommentarer:

  1. Du var fantastiskt trevlig och det var kul att träffa dig, men du påstår alltså att du kan vara ÄNNU trevligare? Kul! Hoppades du hade trevligt trots en tidig uppgång dagen efter. Kram!

    SvaraRadera
  2. Hehe, tack för att du säger detta! Tur att du inte märkte att jag var lite tråkigare än vanligt då! ;-) Det var verkligen kul att prata med dig! Jag hade supertrevligt! Kram!

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...