lördag 10 januari 2009

Underbara bröder

Ibland går man omkring och har inte en tanke på hur lyckligt lottad man är. När man plötsligt får en sådan där blixt från klar himmel och inser, då blir det ett sådant där moment som det talats om.

Jag har nämligen tre underbara bröder. Tänk om jag inte haft dem. Genom livet har vi prövats många gånger, som man gör när man tillhör en familj. Varje gång har jag gått ur detta med en känsla av tacksamhet och lycka över att just de är mina bröder.

Vi är helt vanliga människor med fel och brister lite här och var, men det som är så skönt med oss syskon, är att vi fungerar så otroligt bra ihop. Vi är som en organism; när den ena delen inte räcker till reparerar de andra.

Den känsla man känner när man har sådana bröder, är obeskrivlig. Det handlar om trygghet och tillit. Jag vet att de ställer upp, gör vad de kan och förstår och respekterar mig och vad jag gör, precis som jag försöker göra för dem. Vi hjälper varandra. Har alltid gjort.

Jag känner ödmjukhet inför att stora kriser i familjer kan orsaka bråk och osämja mellan syskon, det kan hända alla, även oss. Men jag hoppas och tror att vi kommer att vara de som klarar det tillsammans.

Love you!

1 kommentar:

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...