tisdag 25 maj 2010

Majsjuka


Mådde alltså sämre i dag i alla fall. Inte så förvånande för mig, min hals är ett ständigt bekymmer, har varit så sedan övre tonåren. Börjar det kännas lite vet jag att det bara går åt ett håll, varenda gång, så säkert som amen i kyrkan.

Jag var ett så kallat öronbarn, hade öroninflammation jämt och ständigt från att jag bara var ett par månader. Fick operera mig flera gånger, sätta in dräneringsrör. När detta problem växte bort ersattes det av halsproblem, med ständiga halsinfektioner. Senaste åren har det faktiskt blivit bättre dock, jag får mest bara öm, svullen hals och lätt feber, det blir sällan någon behandlingsbar infektion (eller så har läkarna blivit mer restriktiva med penicillinet...). Men virus är ju lika j*t som infektion, det är bara det att det inte går att få bra medicin, så det slutar snabbt.

Det är inte särskilt lyckat att vara hemma från jobbet just nu i slutet av maj heller. De sista veckorna innan avslutningen är fullspäckade med dos and musts. Men jag vet vad som kan hända om jag ignorerar min kropps signaler, it´s not worth it, believe me.

Inte nog med att det är mycket i MIN skola, det är så klart mycket nu i BARNENS liv också. I kväll är det bara att proppa i sig ett par tabletter och bege sig till sonens klassuppvisning av teater och vårfest och i morgon är det dotterns tur, när de har musikalteater och vårfest. På torsdag har de sedan vernissage med sina alster, så då får man väl försöka hitta en lösning så man hinner dit innan den är slut.

På torsdag ska man visst springa blodomloppet också. Jag får verkligen hoppas jag är av med mitt virus då.

För att inte tala om vad som händer på fredag, då är det ju den årliga vårpersonalfesten. Den brukar vara riktigt kul, så då vill man ju vara fit for fight igen...

Ja, varför ska man alltid bli sjuk just när det finns som flest chanser till att få kul? Murphy´s lag är det. Ni vet lagen om alltings jävlighet? Att mackan alltid faller med pålägget neråt?

Jag fortsätter att kurera mig med vila och en god bok, så får vi se. He who lives will see.

Kurerande kram

3 kommentarer:

  1. Läste rubriken slarvigt och fick det till "magsjuka" och tänkte när du skrev att du skulle ta tabletter ikväll och lämna sjuksängen att naaeee. Men det stod majsjuka såg jag då! Trist att må dåligt i vilket fall. Krya på dig! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag blir trött av att böra läsa hur mycket du ska göra. Jag håller tummarna för att du lyckas hålla alla baciller borta när så mycket roligt händer.
    Ha det gott :)

    SvaraRadera
  3. hehe, naej har man magsjuka ska man allt stanna hemma, där är jag stenhård!

    Jo, det är lite mycket i maj... ändå har jag inte skrivit upp allt...

    Tack för era krya-på-dig-hälsningar!

    Kram!

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...