måndag 21 februari 2011

Första dagen

Jag har aldrig varit med om att en bilresa till fjällen känts så kort och enkel som den vi gjorde i går! Varför? Vi åkte halv sju och var framme vid tre i Vemdalen. Kan det bero på att barnen är så stora och självgående nu? Delvis såklart, men jag tror också vi flyttade fram en del gränser vid vår bilsemester till Frankrike i somras. En sådan här resa blir en Piece of cake nu, särskilt när man har datorer, spotify, och Nintendo. Själv satt jag mest och vegeterade, det var så skönt att bara sitta och lyssna på radio och tänka.

När man kommer fram har man desto mer att ordna med dock! Efter att ha hyrt skidutrustning, och köpt skipass, var det dags att skaffa de handskar sonen fortfarande behövde och som vi inte hunnit införskaffa. Inte kul. Jag vet ingen som är så kräsen när det gäller handskar. Trötta och svettiga och inga dög, förutom ett par som kostade 600. No Way. Provade igen och igen, till slut sa han okey till ett par. Men jag kände på mig att det här inte blir bra. Kan någon någon berätta för mig hur man får en envis, dominant 8-åring att någonsin ta ett råd från sin mor?

Första fm i backen här vi haft nu. Gått fantastiskt bra och jag är där nöjd med allt. Utom sonens nya handskar. Gråt och gnäll. Det blir att köpa de jag föreslog i em. Ska inte säga vad var det jag sa. Eller, jo det gör jag.

Fjällkram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...