lördag 5 februari 2011

Nödvändigheter

Jaha, så var kaffebryggaren trasig. Det har den varit ett tag i och för sig. Rätt länge faktiskt. Varje gång jag bryggt kaffe har jag fått torka upp en pöl av kaffe under den. I dag när mannen för ovanlighetens skull bryggde kaffet var det dags för droppen att rinna över, bokstavligen. Den där förbannade kaffebryggaren har för övrigt varit mitt jobb ända sedan vi fick den, av mina föräldrar vilket man fått höra i några år också, typiskt att de köper en så dålig. Alltid blir det något fel när de köper något, det är som en förbannelse.

Kan någon tala om för mig varför jag inte köpt en ny kaffebryggare för flera år sedan, jag som älskar kaffe? Varför går jag och dagligen förbannar en sådan sak som en kaffebryggare? Är jag masochist? Förmodligen. Eller så är det det här med att mina föräldrar är från småland och jag fått en småländsk uppfostran. Man lider hellre högljutt i åratal än att man byter ut något som ändå fungerar hjälpligt. Snålheten personifierat i ett sant martyrskap.

Om någon tror att jag pratar om något helt annat, fast i förtäckta ordalag, så är det absolut inte så.

Jag pratar om en kaffebryggare helt enkelt. Nödvändighéterna i livet.

Nehej, det hittades ingen bra kaffebryggare i dag i affärerna. Mannen köpte helt sonika espresso neskaffe och så värmde vi vatten på spisen när vi kom hem. Småländsk värre.

To be continued...

Lördag och melodifestival på ingående! =D

Kram!

1 kommentar:

  1. dricker MÄNGDER av kaffe på jobbet men aldrig hemma =)

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...