torsdag 3 februari 2011

Hord elefanter...

Mamma har fått lägenhet på ett servicehus nu! =) Vi var där och tittade på den i dag och pratade med enhetschefen och hälsade på personalen. Det här känns bra. Och mamma var positiv när det hela om flytten lades fram för henne. På något sätt känns det lite skönt att ta tag i det praktiska och börja tänka på möbler, tavlor, köksredskap och gardiner och dylikt, det är greppbart och handfast. Det håller tankarna borta.

Har städat här hemma i em också, skönt att få det gjort, det fanns verkligen ett behov kan jag säga. Är lite stolt över mig själv att jag inte bröt ihop när jag och sonen och hans kompis kom hem från drop-in-fikat på fritids och fick vada in i huset över skor, väskor och jackor som låg i hallen. Och jag rörde inte en min när dottern och sju kompisar dundrade upp från källaren upp till övervåningen som en hord elefanter. En revolution har skett när fyra av dem var killar, då kan jag ju inte säga något, det är kul att de umgås med killarna också tycker jag. Men jag får väl se om min coola min fortsätter att hållas om det här ska bli en vana....

Fredag i morgon! Yes!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...