måndag 7 februari 2011

Tvåföräldersbarn?

Klockan är kvart över åtta och jag tänkte sitta här i ett par minuter och skriva innan jag går och läser för sonen. Sa jag att det är första gången jag sitter ett par minuter sedan jag gick från jobbet?

Ibland undrar jag lite över hur man står ut med det här upptagna livet. Och man är inte ens någon höjdare eller så, bara en vanlig lärare och tvåbarnsmor. Ska man förresten lägga till att man är tvåföräldersbarn också? Känns aktuellt.

Skulle så gärna velat motionerat eller så i dag, känner mig så konstig i kroppen, är öm över bröstkorgen och har ont i musklerna, antingen behöver jag motion eller så håller jag på att bli sjuk. Eller så är jag bara så in i märgen trött.

Kom precis hem från ett möte i skolrådet på mina barns skola, jag är representant där. Det är verkligen ett bra forum tycker jag och det är intressant att vara där som förälder och inte lärare. Mycket lärorikt...

Nä, nu har jag suttit mina fyra minuter och måste sluta, läsning är beställd.

Kram!

1 kommentar:

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...