tisdag 15 februari 2011

Snabbinlägg

Snabbinlägg har det verkligen blivit här på sistone. Och även om ett inlägg ser lite längre ut betyder det inte att det inte är ett snabbinlägg. Kvantitet kan tyvärr gå före kvalitet, rätt ofta tyvärr. Jag slänger helt enkelt ner lite tankar här utan vare sig kvalitetskontroll eller tankekontroll.

Tillbaka på jobbet igår efter förra veckans hemmajobb med mamma och sjuka barn, och däremellan en helg också. Jag saknar alltid mina elever när jag är borta och det är skönt att vara tillbaka i vardagen. Även om det ofta blir dubbelt jobbigt ett tag när man kommit tillbaka och saker lagt sig på hög.

I kväll hade vi ett riktigt bra föräldra-elevmöte! =) Eleverna hade bakat så fint och de höll i mötet så bra. Jag blir lycklig av sådant här.

Sonen tog jag till öronmottagningen på sjukhuset i går så han har fått medicin som hjälper bra för dem. Redan i går var han bättre, även om hostan fortfarande låter otäck. I dag har han kryat på sig ännu mer hemma med mannen, så han fick följa med på fotbollsträningen och "titta" (det kunde han säkert hålla sig till...). Mannen, som är deras fotbollstränare, berättade att det var elva sjuka i klassen varav åtta var pojkar, så sonen är uppenbarligen inte den enda drabbade av influensan.

I går var det alla hjärtans dag förresten. Köpte lite godis- och chokladhjärtan till familjen, mer var det inte med det. Bakade 100 bullar också förresten. Med mycket kärlek och kanel i. Bäst i går var att min mans syster fick en dotter och en kär kollega en son! =D

Nu avslutas detta snabbinlägg. Over and out.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...