måndag 4 april 2011

"Åh!"

Läste om ett antal "faktum" i Amelia häromsistens. Där stod att läsa om den nya "helgfällan": kvinnor vill hitta på saker, män vill tillbringa fritiden i symbios med fjärrkontrollen. Kvinnan är ett vidvinkelobjektiv, mannen en zoom. Kvinnan har svårt att koppla av, mannen är ett slapparproffs. Kvinnan vill umgås, mannen vill vara tillsammans. Kvinnan söker lyckan, mannen tryggheten. Kvinnan dukar upp förslag men mannen har vetorätt.

Alltså, jag visste inte att detta var"faktum" om alla kvinnor och män? Men ingenstans i texten står det att detta är textförfattarens personliga åsikter, jag letar febrilt efter någon källa till dessa påståenden, men det står bara att det är "förklaringar".

Jag måste bara dela med mig av godbiten här:

När en kvinna tar sig för munnen och utbrister "Åh!" kan hon ha sett en bok, en blomma, en vän, ett barn, Lars Norén, en klänning, ett recept, en diskussion, ett tv-program. Med män är det annorlunda. När en man utbrister "Åh!" har han sett en bil eller en elekronisk pryl. Eventuellt har han fått en orgasm. Män är förutsägbara som en multiplikationstabell och lika innovativa som en repad skiva.

Lägg särskilt märke till att kvinnor tydligen inte brukar utbrista "Åh!" vid en eventuell orgasm.

För den som blev lyrisk över detta citat kan jag hänvisa till fler godbitar av samma slag i Amelia nr 8 2011.

Jag måste bara få berätta att skribenten var en man.

Kram!

1 kommentar:

  1. En man som skrivit... där ser man, intressant! Du gör så bra inlägg Josephine :) Alltis då kul och engagerande att läsa. :) Take care och kram

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...