tisdag 17 februari 2009

Sportigt sportlov...


Jaha, så har nu sportlovet pågått i ett par dagar. Detta var min PLAN inför lovet:

1. Vara SPORTIG, alltså ute och aktivera mig och barnen, varje dag (med aktiviteter som: skridskor, pulka, skogspromenader, uteutflykter etc).

2. Umgås med barnen.

3. Låta barnen umgås med kompisar.

4. Göra något kulturellt med barnen, t ex teater, Flygvapenmuseumet, Länsmuseumet, Fenomenmagasinet, biblioteket etc)

5. Rätta klart Nationella proven i svenska och två prov i engelska, bedöma och kommentera 17 elevrapporter.

6. Umgås med några vänner.

7. Besöka mamma och även pappa.

8. Ha lite sovmorgon, slappa lite.

Hur har det gått med min PLAN då, ännu så länge? Mja... Punkt 4, 5 och 6 är tyvärr helt ignorerade. Punkt 1, att vara sportig och ute, har inte blivit så mycket av ännu heller.

Så, vad har vi GJORT då? Ja, dagarna går snabbt, när man inte stressar, utan mest bara ÄR. Tillsammans med barnen.

Denna dag upptogs mycket av mina föräldrar. Möte med överläkaren och teamet på hennes avdelning och planering för den närmsta framtiden, med eventuell flytt på agendan. Tider som flyttades fram och tillbaka åt upp mycket av min tid.

Nu, är min fortsatta PLAN att verkligen försöka hålla mig till min PLAN. Annars tror jag nog ändå att jag kommer att känna mig väldigt besviken efter lovet. Får se hur det går...


Vintrig KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...