fredag 22 oktober 2010

En trofast vän

Freeeedag. Känner mig som om jag dragits genom en mangel ungefär. Den här veckan är bara att stryka ett kryss över, även om jag haft det bra, men det har varit så myyyckeeet. Ska det vara så här?

Solen skiner och det ser så fint ut men jag fryyyyser. Är alldeles iskall, ända in i märgen. Fingrarna är så kalla att jag knappt kan skriva så stel känner jag mig. Nu är det svårt att komma ihåg hur fruktansvärt varmt och kvavt det var här i huslådan i somras, nepp, nu är det minsann friskt här. Kanske ska man tända säsongens första brasa i kväll?

Annars har jag återigen en liten vän som väntar på mig, en riktigt trofast och pålitlig en. Är alltid där för mig så att säga. Namnet? Jo, Tvätthögen så klart. Ett par andra små charmiga rackare är annars Dammet och Smutsen som också gärna vill att jag ger dem en omgång, jo, jo dem får man inte ignorera för länge inte, de är lite kitsliga. Men det är klart, om jag fortsätter att ignorera herrarna Fönster lite till, så kommer ju ingen att se att jag tvingat in Dammet och Smutsen i skamvrån ett tag.

Fredagskram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...