fredag 8 oktober 2010

Ett litet glädjesting

Ser att mina inlägg har varit ganska tyngda av trötthet och diverse sådana tankar på sistone. Men i dag är det annat! Känner mig stark nu och så mycket bättre med allt! Se vad lugn, vila och lite roligheter kan göra underverk!

Lyssnade spänt i går vid radion när Peter Englund skulle tillkännage årets Nobelpristagare i Litteratur. Hade inte en enda gissning i huvudet för en gångs skull, för jag kände på mig att det skulle bli någon icke-europeisk i år, och där har jag tyvärr alltför dålig koll. Men när namnet Mario Vargas Llosa utropades kände jag ett litet, litet glädjesting, inte för att jag blev så glad över att han fick priset, utan för att jag faktiskt råkade känna till honom. Alltid en tillfredställande känsla.

Gick snabbt in på Bokus på nätet för att kanske se om jag kunde beställa någon av hans böcker, och det var helt crazy! Jag knappade snabbt in några i min varukorg och sedan ångrade jag mig lite och gick ut. När jag sedan gick in igen för att göra om det några minuter senare så hade leveranstiden ökat från 2-5 dagar till 31 dagar! Jag skulle inte ha ångrat mig, surt! Men beställde en av hans senaste; Bockfesten. Blev lite sugen på en novell som var erotisk också, enligt beskrivningen, men den var slut...

Måste nog friska upp minnet på Staden och hundarna också, har läst den men det var väldigt länge sedan.

Faktiskt känner jag plötsligt ett större ansvar för det här med att hänga med i Nobelpristagarnas verk nu när jag läser till gymnasielärare i svenska. Märkligt att jag så snabbt kommer in i den känslan. Det börjar hända saker!

Nu till studierna igen!

Härliga fredagen är här, vem kan vara i moll då!? Inte jag!

Kram!

2 kommentarer:

  1. Är det lärarlyftet? Är du ledig från skolan eller kör du parallellt? Roligt att få utvecklas iaf!

    SvaraRadera
  2. Inte lärarlyftet, distansutbildning halvfart i Växsjö, och ja, jag kör parallellt med att jobba... Ja, jättekul att få utvecklas lite! Kram!

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...