söndag 10 oktober 2010

Sitter här och...

Nu skulle jag varit en sådan där snitsig fototagare, för då hade jag visat dig hur jag sitter här i köket med tända ljus överallt, exempelvis hade det kunnat bli en stämningsfull bild på mina nyinköpta fina ljuslyktor från Indiska här.

Paus här då alla plötsligt kommer på att de måste ha efterrätt, precis NU.

Tillbaka. Sitter alltså här och myser bland mina ljus. Lyssnar på musik och läser lite. Det finns i alla fall en del saker som är alldeles underbart med hösten, och en av dem är att jag återigen, skamlöst, får tända ljus överallt i alla mina ljuslyktor.

En annan favorit på hösten är att få shoppa ny mössa, nya vantar och halsduk och få vira in sig i. I går införskaffades detta, och årets färg blev vaniljvit. Lite smolk i glädjebägaren bara att de nya mysiga vantarna luddade av sig överallt, så smart när jag hade mina svarta favvo höstmanchesterbrallor också.

Provade lite jeans på JC i dag också (flydde från alla måsten kan man säga att det gjordes här i dag...) Fast att de kostade minst 1000 allihop, så satt de inte snyggt, det hjälpte inte att killen sprang och försökte hitta modeller åt mig. Varför ska de vara så höga nu? Jag är mycket kräsen vad gäller jeansform, så jag gick ut. Gick in på Bik bok bredvid och hittade genast några snygga i en reahög för 99 spänn! Nu låtsas vi att vi inte vet det priset allihop.

Annars är min handstatus dålig och jag inser att jag nog måste söka för detta snart. Det är svårt att jobba som lärare och inte kunna skriva för hand bland andra saker... Men vet inte vad de kan göra åt den direkt...vad brukar göras i sådana här fall?

Mysljuskram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...