tisdag 13 april 2010

April Fools' Day


Vårsolen lyser ute och man vill bara gå ut! I går em, när jag och dottern var och handlade de sista presenterna till sonens födelsedag i morgon, var det så varmt att man var tvungen att ta av sig jackan. Vi såg folk som gick omkring i bara linne.

Hemma har jag planterat lite vårblommor i utekrukorna och utemöblerna är på plats i trädgården. När solen och värmen kommer fram så här års så blir man så rastlös, allt annat än jobba vill jag göra just nu. Solen och ljuset lurar mig att tro att sommaren är nära. Jag får bilder av mig själv i lätta kläder, sittandes på verandan smuttandes på ett glas vin framför grillen och barnen lekandes i trädgården. Jag ser mig själv flanerandes på stan, med en väninna, med paus på något kafé. Uppenbarelser av stränder, hav, getingsurr och läsning i en solstol kastar sig obarmhärtigt över mig, och får mig att tappa fokus.

Hallå, vakna! Det är APRIL. Månaden som alltid luras. Inte är det konstigt att den inleds med att man ska lura varandra, så där fortsätter det sedan hela månaden ut.

Så, jag vänder den narrande solen ryggen, stirrar ner i min rättningshög, låter blicken fortsätta över till min inbox, där mejlen trillar in, och vidare till planeringslistan. Var ska jag börja? Jag griper rödpennan och sätter igång.

AprilKram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...