fredag 23 april 2010

Fredag, yeahh!


Yijaahaa, tillbaka hos mina älskade elever sedan i går! De ger mig sådan energi! Du saknar inte kon förrän båset är tomt, som ett gammalt ordspråk lyder. Om ni inte hört det förut och tycker att det verkar konstigt, så betyder det att man inte vet vad man har förrän man mist det, helt enkelt. Så brukar det alltid vara när jag varit borta ett tag från mina elever. Jag inser hur mycket jag tycker om att vara bland dem.

Tur är väl det! :-)

Nej, nu tänkte jag köra några vardagsbetraktelser helt enkelt.

Varför ligget det kvar en massa gamla "restburkar" med mat i kylen hela tiden, som ingen äter upp och som JAG måste slänga jämt, innan de kryper ur kylen? "Det luktar nåt" sa mannen förut, och sniffade misstänksamt i kylen.

Varför samlar sig hela familjens garderob i hallen?

Varför tar sig inte familjens smutstvätt ner till tvättstugan? De ligger på olika ställen som jag måste "snoka upp", som en slags detektiv.

Oj, vad svårt det var att cykla i snäv kjol och med ett paraply i handen! Det märkte jag förut när jag och sonen cyklade till affären. Han såg lite bestört ut när han råkade köra på mina ben när jag inte kom av i tid.

Varför tror man att någon som är hemma och "vabbar" inte kan följa med ut och äta och ta en öl? Inget ont om mina kompisar, för de trodde nog att de var finkänsliga, men de ringde mig inte i förrgår bara för att de trodde att jag "vabbade". Herregud, det gör jag väl inte på kvällen. Jag har en man, en far till barnen som jag bor med. Han är dessutom jämställd, även om få verkar tro på det. En liten obehaglig eftersmak i min mun blev det av det hela. "Tror de att jag inte FÅR gå ut om barnen är sjuka"? Mina barn är dessutom inte så små längre. Kanske jag måste "prata ut" med dem. Fast jag tror de redan förstått till nästa gång. HELP! Är i desperat behov att få umgås med mina väninnor.

Nu är den underbara helgen här! Den är ganska fullspäckad, kalas mestadels, men det ska bli KUL) och dyrt....

FredagsKRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...