lördag 3 april 2010

On the road


Äntligen påsklov och det är så otroligt skönt att veta att man inte behöver jobba förrän nästa tisdag :-D

En riktigt skön början på lovkänslan fick jag, eftersom vi var bjudna ner till min barndomskompis och hennes familjs sommarstuga i småland. Nu sitter vi i bilen därifrån, mätta, avslappnade och nöjda efter trevlig samvaro. Att träffa henne skulle kunna vara lite farligt, då hon har den mest bedårande lilla dotter på 20 månader, och då är det ju lätt att bli sugen, så sugen... men det brukar räcka med att jag återkallar vaknätter och en envis liten illbatting till sons småbarnsår så tappar jag snabbt lusten... Det går inte att komma ifrån att man nu blivit lite bortskämd och bekväm...

Hursomhelst så har vi bokat semester ihop på Gotland i sommar under Almedalsveckan, då våra män ska jobba där, och det ska bli så supermysigt att få umgås lite mer, på ett lite mer vardagligt sätt. Tänk att vi varit kompisar sedan vi gick i fyran, även om det gått lite upp och ner i frekvensen av umgänget under åren så har vi alltid hållit ihop på något sätt, trots att vi inte alls varit i samma livsfaser, det är starkt!

Nu är vi på väg till svärmor och hennes man i Huskvarna, där även mannens bror och fru är. Ska bli fortsatt mysigt! Undrar om vi får årets första påskbord? Annars är min tanke att vi ska bjuda hem mor och far annandagen på lite sådant, får se hur de mår, men jag har lite dåligt samvete, som alltid, för att jag är on the road just nu, och inte alls med dem. Högtider är alltid lite kruxiga på det sättet... Men, men, lovet innehåller ju några dagar till, och då kan jag ta igen detta!

Nu kör vi nerför här och ser en underbar utsikt i solen mot Vättern, så vackert! Först en liten tur till A6... Men, oj, vilken bilkö! Det är visst Elmiamässa här...

PåskKRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...