tisdag 2 december 2008

Dagens glädjeämnen...

Man måste ju tänka positivt för att klara sig. Tankekraften är stor, det är hur du bestämmer dig för att tänka och se på saker och ting som är det avgörande för hur du mår.

Detta är så sant. Så enkelt och oomtvistligt, men ändå så svårt och lättförglömligt.

Så, här kommer dagens glädjeämnen:

1. Ett par av mina elever har lämnat in så fantastiskt fina noveller, riktigt hög klass! Och jag fick läsa högt, de andra applåderade och blev så imponerade att de genast började skriva på sina egna mästerverk.

(Om någon som råkar vara min elev skulle läsa detta, vill jag verkligen att du ska veta vilken lycka det är för mig när du presterar bra!)

2. Jag och mina barn bakade årets lussekatter tillsammans. De fick göra allt själva, jag lyckades hålla mig i bakgrunden! De blev så fina och barnen var så nöjda med sig själva!


Äntligen börjar julstämningen komma!

Puss och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...