tisdag 30 december 2008

Nyårsfirande


Nyårsafton i morgon. Jag har alltid haft lite blandade känslor för det här med att fira nyår, jag vet inte var det kommer ifrån riktigt. Kanske några dåliga minnen från ungdomen som klistrar sig fast omedvetet i sinnet.

Men så klart har jag haft några riktigt härliga nyårsaftnar också. Det som brukar bli bäst är väl ändå när man inte har så höga förväntningar, utan intar en relaxad attityd till det hela.

Mitt problem nuförtiden med nyår, är att jag aldrig kommer mig för att planera i god tid för det hela. Förr i tiden löste det sig alltid ändå, men i dagens läge måste man ju fråga vänner i god tid om man ska husera ihop på nyåret.

Jag tror att jag drabbas av lite komplex också varje nyår. Tanken på det perfekta firandet ligger och lurar i bakhuvudet, man har väl sett för många filmer... där hjältarna romantiskt kysser varandra i ett hav av celebrerande vänner omkring sig.

Detta år har det i alla fall löst sig till det bästa, trots sent planerande! Sällskapet blir det bästa tänkbara! Nyårsmenyn är tryggt planerad och inhandlad, drycken likaså (efterrätten är redan gjord och ligger i frysen, så skööönt!)Själva utstyrseln får jag däremot ta en närmare titt på i morgon... Men det ordnar sig!

Happy New Year!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Happy new year i förskott och hälsa nyårsgästerna så megamycket! Själva har vi gjort klart förrätten på planeringsstadiet, men that´s all...Tar det imorgon, efter skridskoturen..

    Hugs n´kisses in LOADS!!!!

    Lotta

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...