måndag 29 december 2008

On my mind...


Nu var det så länge sedan jag skrev, så jag vet inte vad jag ska välja att skriva om... Märker att jag nog blivit lite beroende av det här forumet, det är skönt att skriva någon liten tanke om dagen.

Hm, vad ska jag välja? Några tänkbara ämnen som korsar mitt sinne är: "Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen...", "Bastuprat", "Jag mötte min idol", "Att hålla sams och humöret uppe på liten yta", "Var i helvete är alla Mc Donald´s?", "Att komma hem", "Saknade du inte Familjen i jul?". Jo, det finns faktiskt ännu fler, men jag stannar där.

OK, jag väljer två. Jag älskar verkligen att basta. Under fjällenveckan bastade jag nästan varje dag. Bastun var allmän men låg turligt nog precis utanför vår dörr, så jag kunde rusa över i bara handduk (ojojoj...).Det jag gillar är att verkligen ha hett så det fräser, det är en utmaning. Sedan gillar jag att tjuvlyssna på kvinnorna i bastun, oj oj vilka historier som berättas där. Det är värre än i ett confessionbås hos Pater himself, det är jag övertygad om. Skulle vilja ha egen bastu, men då skulle jag dock missa kvinnohistorierna...Vad de handlar om? I allmänhet om Män och om hur odugliga de är... Får en att känna sig rätt nöjd med sin egen man efteråt... In comparison menar jag...

Saknade du inte Familjen något då? Undrade min bror tidigare idag, när vi pratade om julfirandet. Herregud, det är klart jag gjorde! Jag älskar min stora familj och våra härliga jular! Det är därför som jag ALLTID firat med dem. Men förra året hade jag en väldigt jobbig tid just under julen, så i år behövde jag göra något annat, för att inte påminnas och för att få ny lust till nästa jul.

Men nu har jag haft det så bra och känner mig laddad inför nästa jul, den ska bli traditionell och härlig, hoppas jag av hela mitt hjärta.

Kisses and hugs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...