fredag 19 december 2008

Leeeedigt!!!!!!!!


Så nu har man haft avslutning och lite julmys med klassen innan de fick betygen och sedan gick till kyrkan för lite stämningsavlutande ord och sång. De går i nian nu och det är alltid lika kul att observera vilken skillnad det är från när de gick i sjuan till nu när de i går nian. En OCEAN. Och de börjar inse själva nu vad som hänt med dem under åren, de börjar få den där härliga självinsikten.

En elev uttryckte faktiskt den där förundran igår, när hon med ett upprymt tonfall exklamerade att: "Shit, va vi har förändrats! Allihop! Jag hade ingen aning!" och fortsatte berätta att de hade kollat in fotokatalogen från sjuan. "Ja, det är ju det som är så kul med att jobba här och få se när ni kommer och är så små i sjuan, och sen när ni är så här förändrade i nian! Det händer ju lika mycket med er, på kort tid, som med bebisar!" Sa jag, (honestly) rätt upprymd med.

Det är så underbart skönt att få vara leeeeeeediiiiiiiig nu!!!!

Jag och min familj åker till fjällen på söndag, det ska bli sååå sköööönt!!!!

Jag längtar så otroligt mycket efter en VIT JUL. Nu hoppas jag att jag har goda chanser att få det. Snö och skidor och julmys, kan det bli bättre.... Bara tomten hittar oss...

Kram från The little Santa Fe

2 kommentarer:

  1. Å vad mysigt med fjällen i jul! Det blev inte det för oss...vi är hemma, även detta år. Vi får vara ute i bättre tid för att vara med i bokningsrushen :)

    Ha en skön jul!

    /Anna, som ska iväg å jobba medan ni reser till snön...bitter? Nej...:)

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får lite snö med! Ha en God Jul! KRAM

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...