måndag 15 december 2008

Tillbaka på banan...

Äntligen verkar sonen återhämtat sig från infektionen i lutrören (eller den misstänkta lunginflammationen, men jag tror inte på den diagnosen, då tar det väl ännu längre tid...?). Hur som helst fick han vara hemma en extra dag för att se att han verkligen var fit for fight, vilket han var... är helt slut efter att ha försökt hänga med i hans tempo idag.



På grund av hans sjuka tillstånd har allt har varit tvunget att stanna upp en tid, mitt i den tid som alltid är så hysteriskt hektisk. Således har jag inte uppnått det där tillståndet ännu, och slipper förhoppningsvis det också.



För det som händer när man tvingas stanna upp är att man börjar prioritera. Listan på alla måsten skärs ner radikalt, och då inser man också hur mycket som man hade på listan som inte var så viktigt.



Så det som blev kvar på listan var: 1. Att hålla sams. 2. Ha det mysigt och roligt tillsammans. 3. Julklappar. 4. Göra julgodis (vilket jag och barnen älskar att göra). 5. Släppa fram tomtarna och det kvarvarande pyntet ur kartongen.



Jag skulle kunna berätta om det som jag strukit från listan, men jag skonar er från det...


Idag gjorde vi i alla fall lite ischoklad och knäck. Provade lite tekniker som jag sett på Leilas jul, hon kan göra godis den kvinnan! Vårt blev superbra med!



Nu ska jag bara försöka vara lika effektiv med att ignorera alla måsten som ligger och väntar på jobbet i morgon också... Prioritera Josephine, prioritera.



Kram från en förrädiskt avlappnad kvinna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...