fredag 18 juni 2010

Ledig!

Så var man ledig då. Yiipeee! Yeaheaha!

Jo, jag ÄR glad och lycklig över att vara ledig. Självklart. Och i dag fick jag möjlighet att varva ner lite lagom, hade en bra dag. Har nu BESTÄMT mig för att jag är ledig, det är nog det som det handlar om egentligen.

Och nu är ju barnen lediga också, så nu har jag liksom inget val än att vara ledig. När jag hämtade sonen på avslutningen av veckans fotbollsskola och satt där i solen och tittade på diplomutdelning, så kände jag plötsligt att NU är det sommarlov! Pratade också samtidigt med en annan mamma som berättade att hon skulle ha två veckors ledighet i sommar. TVÅ veckor! Det borde vara straffbart att bara få ge så lite ledigt. Men hon var van, sa hon, hon var egenföretagare, och skulle nu starta nytt igen.

Jag vet varför jag inte är egenföretagare. Jag VILL ha min ledighet =) Jag BEHÖVER den.

Körde en sväng till föräldrarnas sommarstuga i dag och kollade in morgondagens jobb. Huha. Det var smutsigt värre, men med förenade krafter av mig och mina bröder kommer det att gå i ett nafs! Herregud, det är inte stort ju! Förbereder MIDSOMMAR och fest där =)

LedighetsKRAM!

3 kommentarer:

  1. Låter ändå som ni får en mysig dag, trots städning och fix.

    Nästa vecka kan jag fika när som helst efter kl 14!

    SvaraRadera
  2. Jo, sådant går bra bara man hjälps åt, då kan det t o m vara riktigt trevligt ju =)

    Ska vi slå till någon gång i början på nästa vecka då? Måndag?

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Dina ord skulle återigen kunnat vara mina, känner igen mig i allt du skriver! Jag har också bestämt mig för att nu är det lov.

    Landetfix står även på min what-to-do list, dock har Niklas med föräldrar börjat med ladutaket, nice! Men den där cosy midsommarfeelingen är det upp till mig att fixa; lite fina servetter, vacker duk, mysiga ljuslyktor...inte mkt som behövs egentligen.

    Längtande, saknande kramisar från Lotta (inloggad på Nickes konto, igen)

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...