tisdag 29 juni 2010

Sommar, sommar, sommar...

Sammanfattning av dagen är helt enkelt; SOL och BAD ute på landet.


Fast först gick jag faktiskt upp tidigt (nåja) och åkte ut till IKANO för att inhandla present till min brorsson som fyller 17 (!) i dag. När jag gick omkring där för att försöka komma på något smart till honom insåg jag att jag trots allt känner honom för dåligt för att kunna improvisera. Sorgligt, men sant. Jag hade tänkt att jag kanske skulle kunna köpa något snyggt klädesplagg till honom, men när jag försökte frammana en bild av hans stil i mitt huvud misslyckades jag. Jag skäms. Efter idogt letande och huvudbry fick det bli det gamla vanliga, ett presentkort på Intersport. Han är ju sportkille i alla fall.


Sedan hade jag en hemlig (nåja) mission att försöka hitta en ny bikini. Jag hittar absolut INGEN i år. Inte heller i dag. Har letat och letat, och provat och provat. Men ICKE (de har fel färg, mönster, form, you name it...). Får leta vidare, Gotland närmar sig...

Ja, ja, fick ta på mig förra årets bikini ute på landet. Ingen brydde sig nämvärt, tror jag. När jag simmade rakt ut i sjön, "asalångt mamma", så var det så underbart, trots den saggiga bikinin.

Kvällens kalas hos brorssonen, var trevligt, vi fick skjuts av tvillingbror och hans fru, och lassade in bakverk (nåja, inte lassade kanske) innan vi skyndade hem till Allsång med Carola (hon är så fin) och match Spanien-Portugal! Vilken kväll. Sommaren är officiellt invigd härmed.

SommarKRAM


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...