onsdag 23 juni 2010

Sommarkänsla!

Hade en riktig myskväll med min svägerska i går, prat och vitt vin i solen i trädgården, går sådant att slå?! När det blev lite kyligare tog vi fram filtar och fortsatte mysa ute ett tag till innan vi flyttade inåt. Äntligen känns det som om SOMMAREN är här! Yiheehaaa!

Annars är man upptagen värre dessa dagar. Först måste man ju ha en rejäl sovmorgon, mys i sängen och långfrukost på det. Sedan har visst dagen kommit en bit på väg... Men, men, lugna morgnar är det bästa jag vet! Åkte ut till sommarstugan och fortsatte städa och feja, äntligen är det klart! Nya utemöbler som skulle skruvas ihop, hammocken ihopskruvad och på plats, lillstugan städad och bäddad. Trädgården (som är en NATURträdgård) behöver dock ansas lite innan den kan anses midsommarfin, undrar om fadern tänker sig att göra det...? Rabatten vågar jag inte peta i utan att mamma sitter med och pekar...

Sonen deklarerade i alla fall en av sina obetalbara iakttagelser ute på landet; "mamma, ni är väldigt bra på att samarbeta i din familj!". "Ja, det har du rätt i!" svarade jag lite förbluffad, som vanligt. Det han tänkte på var att två av mina bröder hade varit ute på morgonen, inhandlat möblerna, den ena brodern körde ut dem på landet och vi åkte ut sedan och satte ihop dem. Voila! Teamwork. Precis som vi kommer att dela upp jobbet och inköpen inför midsommar. Det är skönt att vara en stor familj, även om det kräver rätt mycket kommunicerande då och då.

Efter all städ i värmen var det sååå skööönt att äntligen få kasta sig i sjön och bada! Dottern och jag sprang ner till sjön. Premiär i Rängen =) Riktigt varmt var det faktiskt! Jag simmade och stod i en lång stund. =)

Ännu en kväll i trädgården, grill och sol, barnen som hoppar studsmatta och spelar fotboll, äntligen har sommarkänslan kommit! (Och allt beror på min vän SOLEN).


SommarkänsloKRAM

2 kommentarer:

  1. Har svaret: Nix väldigt svårslaget ;) Tack för en trevlig och underbar kväll med (Som sagt var) sommarkänsla. Lite paus från all paus från all fotboll oxå. Det kändes säkert renande att ta ett dopp efter all städning och sånt. :)Än har jag inte badat i år... får se vart första doppet blir? KOM IHÅG - follow and go with the "Sommarkänsla" KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack Beautiful! Och detsamma till dig! Stor KRAM!

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...