måndag 7 juni 2010

Snäll dotter....

Varit på sjukhuset med mamma och hennes operation har gått bra =) Jag är nöjd med dagen, såå sköönt att få det gjort.

"Vilken snäll dotter du har", sa en av sköterskorna på kirurgen när vi höll på att ge oss av därifrån. "Ja", sa mamma och sköterskan fortsatte: "jag menar, det är det inte alla som har, de flesta som kommer hit är ensamma". Hon tittade lite på mig och jag log besvärat och undvek att titta henne i ögonen.

Jag skäms. Jag känner mig inte alls som en "snäll dotter". Och både mamma och jag vet att jag inte heller varit den dotter som jag brukat vara på länge nu. Hon är borta, den där snälla dottern.

Om allt kunde få gå lite bra nu, så kanske jag orkar lite mer igen. Kanske.

Fotbollsmatchen i kväll var så skön efter den här dagen. Riktigt blöt och skitig. Ibland är sådant skönt faktiskt. Gjorde ett mål också, blev själv förvånad över mitt fokus.

Jobbet hopar sig tyvärr, saker jag borde fått gjort i dag har redan tornat upp sig över mitt huvud, men jag sjunger lalalalala inombords och hoppas på att jag överlever ännu en oförberedd jobbdag.

SnällKRAM

4 kommentarer:

  1. Akta så inte duktigheten äter upp dig!
    Var rädd om dig!

    SvaraRadera
  2. Var snäll mot dig själv, du har säkert gjort så gott du kunnat under omständigheterna och varit den bästa dotter! En stor styrkekram till dig

    SvaraRadera
  3. Tack till er! Du har så rätt M, det är just den duktigheten jag tagit av mig... KRAM!

    SvaraRadera
  4. Man kan inte orka allt alltid. Tänk på infon på flygplanen - syrgasmasken på dig själv först!!

    SvaraRadera

Goda människors tystnad....

Har tänkt mycket på det här med sociala medier på sistone. Att de både är av godo och av ondo är ett faktum men hur ska man förhålla sig t...